Alla inlägg den 15 september 2011

Av nellymonsteragent - 15 september 2011 13:35



Så är hösten definitivt här. Kallt på kvällarna, nätterna och morgnarna, och (om man har tur) lite varmare på dagarna. Mörkt när man går upp på morgnarna. Tidvis nattsvart när man kör hem från jobbet på kvällarna.

Suck!

Men äppelträden bär frukt i överflod. Har gjort några få äppelpajer. Förr i tiden gjorde jag chutney och äppelmos. Men när ska man hinna? Nu är jag glad om jag kan skicka med några påsar äpplen när svärmor kommer på besök. Man är nog bortskämd nu för tiden. När man kan ha ett äppelträd som väller över av frukt - och inte plocka in den... 


Fortfarande är det såhär fint i vår trädgård. Håller på och experimenterar med min nya kamera. Jätteroligt! Har dock fortfarande bara läst en tredjedel av användarmanualen.

 


Här växer det är våra nya "lådor". Det ska bli "bär-lådor", men än så länge har jag bara börjat plantera i en. Här är två hallonbuskar och en röd vinbär.

Förutom detta, har jag även lite växer på "vinterförvaring". Det är sånt som jag har hittat billigt nu i slutet av sommaren. För fina för att inte köpa, fast jag inte vet var jag vill ha det. Än. En fjärilsbuske, och en curry-planta. En prydnadskål (som egentligen skulle få ersätta sommarblommar i en kruka på framsidan av huset, men som är rätt söt här oxå), och lite smått och gott.



Nelly på favorit-platsen! Hon njuter av att få ligga på plattorna precis utanför uterummet. Här kan hon ha lite koll på mig så att jag inte försvinner, fast jag är inne, och samtidigt får hon lite "vind i pälsen".

 


 


   



Tycker köksgovet är snyggt också  .

   

Denhär fina chrysantemum fick jag av svärmor i går, och den blev ju perfekt i uterummet.



Bänken har mannens morfar gjort. Kuddarna hittade jag på Indiska, och mjökspannen var på rea på City Gross ;D.

   


  

           

            


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards