Alla inlägg den 11 september 2011

Av nellymonsteragent - 11 september 2011 22:22


Så var det måndag igen... Som Gitarkameratene sa:" Ja-ja... Ny dag..." ( Eller Ronny Eriksson; "Vakna' i morse. Den da'n förstörd." Men det var ju liite överdrivet, tycker jag nog!)

Poängen är väl att det trots hyggliga temperaturer definitivt är HÖST.

Lillprinsen är rejält snuvig och förkyld, och har fått vara hemma från skolan i dag. Prinsessan är mulen och gnällig och tycker det är orättvist at han får vara hemma "fast han inte har feber eller nå´n jättefarlig sjukdom, utan bara är lite äckligt snorig", som hon så empatiskt uttyckte sig.


Alltså är det höst. Och måndag. Suck. Och eftersom mannen var hemma i förmiddags, så är han på jobbet nu. Och jag sitter själv i höststormen och inväntar en möjlig katastrof.


Fast det börjar bli lite som jag gissar att det är med hunduppfostran. Kommer det inget godis, slutar man efter ett tag att ge vacker tass i tid och otid.

På samma sätt finns det kanske en gräns för hur länge man befinner sig i en slags skräckfylld väntan på mördaren som inte heller - ta i trä - verkar dyka upp. Oavsett hjälper det verkligen lite att ha "Hundis" lufsande runt i huset. VROOOFFF!


Men vad har detta att göra med ett litet fiskfat, kan man j undra...


Var på loppis i helgen tillsammans med grannen.

Fiskfatet fick jag för tre kronor! Är medveten om att troligtvis är ämnat för sill i olika varianter. Men på mitt fat kommer det bara att läggas fisk av godis-variant i så fall.



Hittade även sex små, djupa tallrikar (Staffordshire "Royal mail") som jag fick för 20 kronor! Lite nostalgi, eftersom mamma hade samma sort på väggen i köket. Kanske därför det kändes lite som att jag måste köpa dessa när jag såg dom.

   


Gjorde även två lamp-fynd, båda av skomakarlampa-variant, tror jag. Denna har fått plats i ett fönster i vardagsrummet.




Tyckte även att denna var lite av ett fynd. (Har ställt den lite på sniskan för att den ska synas bättre på bilden.) Vilken lyckad loppis-helg!




                                                  

                            

                      
 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards