Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Torsdag femte maj

Av nellymonsteragent - 5 maj 2011 21:45


Dom senaste dagarna har det verkligen varit växlande väder. Sommartemperaturer ena dagen, och nästan minusgrader påföljande natt. En rysare, när man lite optimistiskt redan har börjat plantera ut dom små plantorna som jag sådde inomhus tidigare i våras. Som tur är, hann jag inte sätta ut så mycket, innan väderleksrapporten igen varslade om kyla och vind.



 

Tulpanerna står i skugga storparten av dagen, men nu börjar dom äntligen nästan blomma.

I denna rabatten har jag även rosenbönor, sockerärtor och solrosor.



Här står tre stk hosta, två rosor, en klematis och ett antal dorotheablommor.


 


Uterummet är för tiden fyllt med små växter, och mannen undrar om det inte blir plats till OSS där snart...

Även i dag har det varit kallt och lite blåsigt, men dom lovar varmare väder till helgen, så då kanske jag får planterat ut lite till. Så vi åtminstone får plats kring matbordet där ute.

Mannen byggde uterummet helt själv under våren/sommaren -08, och under den varmare tiden på året, är det det absolut bästa "rummet" i huset! Stort och luftigt, med  utsikt över hela trädgården. Vad  mera kan man önska sig?!


 

På lördag är det 14 dagar till valpen kommer! Visst är hon vacker! Lite fundersam, nästan.


Vi har pratat om att en del av trädgården kanske måste ge plats till en lite "valp-lekplats". Rum för att skutta och "klättra" och utforska lite. (Vi tar det inte alls till överdrift! Inte på något sätt  .)



 

 

 
 
Ingen bild

Dåvøy

7 maj 2011 16:43

Utrolig hærlig valp! Kjempe fin vinterhage, jeg ønsker meg også ! Kjempe kjekt med alle bedene, så at du hadde mange fine hosta og er det takløk i den fine potten? Nå vokser det nye rose treet vårt,det gjør vel dine og.Spennende tid nå når vi venter på alt som spirer og gror.
God klem!

nellymonsteragent

7 maj 2011 21:29

Ja, visst er hun kjempesöt! Om to uker på denne tiden så har vi henne her hjemme!
Jo, det er taklök. De jeg fikk av deg, er spredd litt rundt omkring, og de fleste ser ut til å overleve!
Rosene ser også ut til å stortrives.
I dag var det "bonnamarknad" ( marked med tivoli og folk som selger alt mulig tull): Ungne syns selvsagt at det var kjempekjekt!
Varmen er på vei tilbake, og til neste helg skal det bli ordentlige sommertemperaturer igjen. Så nå får vi krysse fingrene og håpe at varmen kommer for å bli denne gangen! Klem!

 
Ingen bild

dagens-blondie

8 maj 2011 13:50

ÄÄÄ ÄR DET BARA PÅ MIN SIDA DU SKRIVIT PÅ ETT ANNAT SPRÅK? DÅ INTE NORSKA UTAN TURKISKA ELLER NÅT? FINA BILDER OH SÅ FINT DU FÅR HELA TIDEN.
KRAM KATTA

nellymonsteragent

8 maj 2011 21:56

Ueee... Syrran sa samma sak. Då lugnade jag mig snabbt med att hon inte är så bra på datorer. (Möjligtvis lite sämre än mig.)
Nu börjar jag ju undra.
Håller tummarna för att det inte är nått VIRUS!!! För vad jag vet, har jag inte gått nån kurs i turkiska på senaste...

 
Ingen bild

dagens-blondie

11 maj 2011 16:12

Hej, nu kan jag läsa och njuta av det du skrivit. så fint. så söt woven är. Jag har fått en liten Thai Chili planta som kommer ge chilifrukter i år. spännande! Har du någon sådan?
kramizar katta

nellymonsteragent

11 maj 2011 18:46

Nej, inga chiliplantor alls i år. Har haft innan, men i år blev det lite annat.
Blir nog massor med bilder på vovven snart! Bara tio dagar tills vi hämtar henne =D Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nellymonsteragent - 29 mars 2012 21:44

Blir bara några snabba bilder! Tycker dom är så underbara. Dom  leker nästan varje dag nu, och det är utan tvivel höjdpunkten över alla för Nelly!                                             Visst är dom underbart söta?! ...

Av nellymonsteragent - 10 mars 2012 22:50

Den som letar, hon hittar...   Om man kanske skulle få komma ut i trädgården och leka spårhund med Prinsessan?         Vet inte vem som tyckte det var roligast, Nelly eller "Prinsessan". Den senare gömde skinkbitar runt på olika finurl...

Av nellymonsteragent - 6 december 2011 11:02

  En underbar liten dam på vilda vägar i trädgården nå'n gång i slutet av november. (Klicka på bilden, så blir den lite större.)                             ...

Av nellymonsteragent - 22 november 2011 12:03

Var en underbar promenad i "mossen" i förmiddags. Här är gått och trist nu för tiden, men det är ju ändå så underbart att komma ut i naturen! Har länge tänkt på att komma i gång med träning med långlina, men det har liksom inte riktigt blivit av. D...

Av nellymonsteragent - 5 november 2011 18:40

(Även) Vi har blivit såna som jämt och ständigt kollar på "Hemnet". Fast vi nog egentligen inte ska byta bostad. Tror jag. Allra första huset vi kollade på, när vi fortfarande bodde i lägenhet, råkade vara vårt Dröm-hus! Det var en genuin gammal ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards