Alla inlägg den 30 juli 2011

Av nellymonsteragent - 30 juli 2011 23:31

 

Så är det redan nästan augusti... Och sommaren var kort... Det mesta regna' bort... Känns det som. Nu hänger hoppet på att det kanske kan bli en fin sensommar åtminstone.

Men det är relativt fint i trädgården.

Pool-projektet blev en aning mer komplicerad och tidkrävande än jag hade tänkt mig. Delar av trädgården är en stor lerhög. Sen är det flera små lerhögar. En rund, fin "platta" där poolen så småningom (inom när framtid, hoppas jag) ska stå. Nelly är minst sagt frustrerad över att hon inte får springa fritt där ute. Jag drömde här om natten att jag råkat släppa ut henne. Och när mannen inspekterade "poolen" var det inte längre en nedsänkt "platta" med jämt och fint "sandgolv", utan mera en gigantisk hög med lera, sand och sten. Och så vill vi ju INTE ha det!!!


I övrigt är här rätt okej...




Zinnia'ne har fått dela rabatt med det som visar sig vara mängder med stora vackra solrosor.



Lejongapen blommar också för fullt! Det blir nog några såna nästa år också. Men då ska jag nog försöka samla dom lite mer systematiskt i én rabatt.

 

Stinas persilja växer som bara den. Men vi är inte så bra på att plocka in den...


 

Stenrabatten har blivit alldeles vild denna sommaren. Måste nog gallra bort lite. Men stockrosorna är underbara!


 

Rosenbönorna börjar bli precis så vackra som jag hade hoppats på. Dom kom mycket senare än jag trodde, men nu växer det som ogräs, så även detta ska nog få komma igen nästa sommar!


 


 


Regnväder har vi haft tillräckligt av! Såna grå dagar kan man sitta inne och göra "trädgårds-konst" tillsammans med barnen  . Dessa är gjort av hönsnät, och dom flesta som har testat (inklusive delar av släkten som var på besök) har blivit alldeles "biten". I perioder massproduceras det, och utöver hösten ska det nog bli många hjärtan i trädgården!   





 

 

 

 

 

  


 

 

 


En enda pion har slagit ut i år. Det är en trött Sarah Berhardt som i väntan på en bättre placering, fick bo i en svart "murarhink". Den har nog bott där ett par år nu. Ock ändå blommar den stackarn. Nu vet jag inte om jag vågar flytta den...



  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards