Alla inlägg den 9 juli 2011

Av nellymonsteragent - 9 juli 2011 14:00

Ännu en underbar sommardag!

I väntan på den "riktiga" poolen, har barnen tömt den lilla uppblåsbara (IGEN), och nu står den och fylls med nytt ,rent ISKALLT vatten. Och denna gången ska vi slå i lite vaddetnuär, så att det inte växer alger i den efter fem minuter.


Nuförtiden är man och går i "mossen" flera gånger om dagen. Va skönt att kunna få gå promenader utan att behöva känna att man hellre skulle städat eller tvättat eller gjort något helt annat. Nu är det snarare så att man har lite dåligt samvete om man inte är där tillräckligt ofta. Det som känns som en extra bonus med att vara hundägare nu på sommaren, kanske inte blir lite kul när  vinterkylan smyger sig på oss. Fast det är ju så skönt att få gå i väg och traska bland träden med hunden och kanske barnen eller kanske bara mina egna tankar.


       


Nu är det äntligen stockros-blomning! Det är inte så länge dom står, men den tiden dom blommar, är dom vackrast av allt i min trädgård!

När vi gick i mossen i dag, hittade jag några stockrosor i helt vitt och mörk rött. Jag har inga av dom, så framöver ska jag hålla kolla på dessa, och kanske kan man samla några fröer!


     



 



                                                               

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards