Alla inlägg den 28 juli 2011

Av nellymonsteragent - 28 juli 2011 21:03


Nostalgin är över för denna gång. Det får nog bli en blogg på halvdålig svenska även i fortsättningen. Det är ju här jag lever och bor, här jag har mitt allt...

Denna underbara pil står det flera liknande av på grönområdet runt barnens skola. Det är vackert året om. Och jag tar mig nästan i att längta lite till hösten...


Semestern närmar sig sitt slut. Vi har haft nöjet att ha min syster och familjen på besök för första gång på lääänge. Typiskt att det blev regn nästan hela den tiden dom var här. Men lite sommar-sysslor har det ändå blivit:


TVEDÖRA

Här var vi med barnen och systern med familj och badade. Ankorna var så tama att dom åt ur handen på en (om man ville)... Och dom lät sig inte skrämmas av att vi hade två hundar med oss.

   




TVÅ KOMPISAR i trädgården... Ibland var Nelly mer kompis än Maja  . Det skulle hoppas och skuttas och lekas helt oavbrutet, tyckte Nelly. Maja tyckte nog att det kunde varit skönt att bara ta det lite lugnt också... Tidvis fick vi sära på dom för att få lite lugn och ro. Men nu, när alla har åkt hem tror jag nog att dom saknar varann.


LITE ANDLIG föda blev det också. Vi hann precis en liten titt i Domkyrkan i Lund innan dom stängde, och på vägen vidare hittade vi denna vackra portalen.

"Önskebrunnen" där inne hade denna vackra inskription från Bibeln:



Det blev även en utflykt till FALSTERBO. Vilken vacker sommar-by. Men kanske liiite av en låtsas-värld.


Härom dagen kunde man läsa om vad unga kapitalister använder sina pengar på i Båstad. Stickorden är "vaskning" och "traskning". Båda går ut på att beställa champagne, betala för den, och sen inte dricka den. Det skulle vara ett sätt att visa hur vansinnigt mycket pengar man har.

Vid närmare undersökning visar det sig att Svenska Dagbladet har kollat upp fenomenet och konkluderat med att det - tack och lov - verkar existera endast som en myt. (Och inte något av detta hade egentligen något att göra med Falsterbo, men ändå...)








           
           



       






      

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards