Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Sakta förvandlas vi til mormor Ella och morfar Nils...

Av nellymonsteragent - 18 maj 2011 11:49


Dagens arbete:


 


En underbar ledig förmiddag med ett par timmar i trädgården. Jag har planterat diverse, kan man säga... Har för längst förlorat kontrollen på vad som är vad. När jag sådde i våras, var jag så "duktig". Skrev namn på varenda liten kruka. I år skulle det minsann inte bli som det alltid blir; att jag har diverse krukor fulla med växter men ingen koll på vilka det är. Nä, ordning o reda, skulle det vara. Tänkte jag. Tills det att jag började plantera om. Jag skulle nog komma ihåg, trodde jag. Men det gör jag såklart inte. Så nu har jag gjort en rabatt, med gudarna vet vad...

Det känns lite som med mannens mormor och morfar. Dom hade en underbar trädgård! Hon skötte blommorna, han ordnade grönsakslandet. Hon visste oftast inte namnet på allt det vackra som kom upp, mens han hade full koll på varenda  litet grönsaks-frö.Och i trädgården rådde en evig liten maktkamp om vilka som skulle få mest utrymme: mormor Ellas blommor eller morfar Nils`grönsaker.


Lite så har vi det i vår trädgård också.                  

Och om någon skulle undra vad det är som kommer upp i "landet" här, så är det nog bara att fråga mannen. Han har full koll.

Själv kan jag bara gissa på att det jag har planterat i dag, är en mix av lejongap, solrosor och zinnia.


 


Ganska säkert är att det kommer bli fint!

Tyckte dock att jag möjligtvis hörde mammas röst när jag sto och grävde i dag. "Planterar du ut sommarblommorna? Det är för tidigt!!!"

Kanske var det bara min egen lille ångest. Ambitionerna för årets trädgård är högre än något år tidigare. (Och så känner jag kanske en liten extra press på mig, nu som jag börja blogga om min trädgård.)

Men oavsett har jag fortfarande nästan hela växthuset fullt av plantor. Så om allt av någon anledning skulle misslyckas, är det bara att börja om. Och ha kul "på vägen". Det är ju det viktigaste!


 

Dagens valpbild!


  På lördag flyttar hon hem till oss!!!

 
 
Ingen bild

Britt

21 maj 2011 00:31

Ja, ett er sikkert, vakkert blir det til slutt uansett. Denne måneden er bare en forsmak på hva som kommer.Om få uker vil det nok bugne av vakre blomster og andre nytte vekster.Koselig å gå å pusle og veldig kjekt at man kommer på små artige minner underveis.Lykke til med det nye familie medlemmet i morgen.Klem

nellymonsteragent

21 maj 2011 23:57

Gikk fint å hente valpen! Hun sov eller halvsov hele veien hjem. Vel hjemme i sekstiden, var det full rulle! Särlig Stina har värt helt i hundre. I dag har vi "övet på" at valpen må få vile når hun vil. Hun har hatt seg flere små "pauser" hele ettermiddagen. Nå skal vi snart gå og legge oss. Så får vi håpe at hun ikke har "ladet batteriene" så mye at hun er våken halve natten.
For övrig er hun selvsagt supersöt kosehund!!!!!

 
Ingen bild

britt

23 maj 2011 00:46

Kjempe bilde av "far og datter". Så stor hun er den lille valpen :)natta

nellymonsteragent

23 maj 2011 13:44

Ja, visst er hun söt! Fem kilo. Som en stor baby, omtrent. Biter på alt! Oppvaskmaskin, bordbein, menneskebein, sengen sin, sengen vår... Spiser gress, pinner, stöv, smuler, fugleskit... Og så videre. (Så vi vokter henne konstant!)Men hun sover godt om natten, og er pigg og glad og koselig (når hun ikke biter). Pröver å gjöre sånn som du sa, og stappe inn en leke i munnen på henne når hun biter på noe. Får se om det fungerer. Men hun er jo helt ny her, så vi får gi det litt tid. Uansett er det superkoselig med valp. Forelöpig föles det som at hun er mye mindre "hyperaktiv" enn Vinga var. Men så får hun jo oppmerksomhet hele tiden. Tror hun syns at det har värt litt fredelig her i dag, nå når ungene er på skolen = )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nellymonsteragent - 29 mars 2012 21:44

Blir bara några snabba bilder! Tycker dom är så underbara. Dom  leker nästan varje dag nu, och det är utan tvivel höjdpunkten över alla för Nelly!                                             Visst är dom underbart söta?! ...

Av nellymonsteragent - 10 mars 2012 22:50

Den som letar, hon hittar...   Om man kanske skulle få komma ut i trädgården och leka spårhund med Prinsessan?         Vet inte vem som tyckte det var roligast, Nelly eller "Prinsessan". Den senare gömde skinkbitar runt på olika finurl...

Av nellymonsteragent - 6 december 2011 11:02

  En underbar liten dam på vilda vägar i trädgården nå'n gång i slutet av november. (Klicka på bilden, så blir den lite större.)                             ...

Av nellymonsteragent - 22 november 2011 12:03

Var en underbar promenad i "mossen" i förmiddags. Här är gått och trist nu för tiden, men det är ju ändå så underbart att komma ut i naturen! Har länge tänkt på att komma i gång med träning med långlina, men det har liksom inte riktigt blivit av. D...

Av nellymonsteragent - 5 november 2011 18:40

(Även) Vi har blivit såna som jämt och ständigt kollar på "Hemnet". Fast vi nog egentligen inte ska byta bostad. Tror jag. Allra första huset vi kollade på, när vi fortfarande bodde i lägenhet, råkade vara vårt Dröm-hus! Det var en genuin gammal ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards