Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Vitt!??

Av nellymonsteragent - 11 maj 2011 22:59

De senaste par dagarna har det varit sommar i Skåne!!!

Måndag morgon åkte mannen på någon slags utbildning med jobbet. Det var inklusive en övernattning, och för säkerhetsskuld tog han med prinsesse-pappmuggar (överblivna efter dotterns senaste kalas) och en liten Whiskey. Och lämnade oss utan större ångest i nästan två dygn.


Måndag eftermiddag hämtade jag två solvarma barn i skolan. Tänkte att här ska jag minsann visa att mamma minsann duger till mer än bullbak! Minsann!

Lockade med mig barnen upp på vinden (man vet aldrig vad som finns där uppe, och dom har inte riktigt fattat den potentiella livsfaran i ett möte med spindlar, möss och andra hemskheter), och hittade POOLEN. En grön sak format som en bil med tak. Inte så stor, men inte heller så liten, skulle det visa sig...

Släpade ut grejen i trädgården, sen skulle den bara blåsas upp. Men var var pumpen???

Kom ihåg att mannen brukar "fuska" och blåsa upp den med trycklufts-grejen. Men det tog mindre än en sekund att konstatera att det inte kom till att funka. -Om man inte med säkerhet kan skilja på en svets, en tryckluftsgrej och en högtryckstvätt (alla är gul/svarta), bör man troligtvis inte testa, vilket jag inte gjorde. På den nivån är min "duktig-mamma-skala". Åtminstone när det gäller grejer man hittar i garaget.

Letade snabbt vidare efter en pumpgrej som såg ut så som jag föreställer mig att en sån pumpgrej bör se ut    . Hittade inget. Barnen började ana hur det skulle sluta, och entusiasmen som flödade när vi smög upp på vinden, avtog nu väldigt snabbt!

Jag borde kunna BLÅSA upp pol-donet. PUST-PUST-BLÅS! Och det kunde jag säker ha gjort, om jag vore elitidrottare med tuba-spel som favorithobby. Men inget av det är ju liksom mig. Så när pusten tog slut och det började pipa i öronen, ringde jag grannen. Han tyckte att han troligtvis hade en pump som borde funka, men den funkade  inte, så klart.

Gjorde snabburgare till middag, som vi åt tillsammans ute i trädgården, och sen var det i grunden läggdags.

Det kanske låter som en lite trist eftermiddag, men i grunden hade vi rätt trevligt. Barnen insåg ganska snabbt (troligtvis långt innan jag fattade) att det inte kom till att bli någon pool i trädgården förrän pappa kom hem. Jag tror faktisk att min underbara 9-åring såg det lilla värdet i att jag faktisk kämpade! Och under tiden jag höll på med detta, lekte hon och lillebror i vattenspridaren. 


r mannen väl kom hem sent onsdag eftermiddag, "gnällde" jag lite "snyggt" över oordningen i garaget. Om det inte vore för det, skulle vi minsann haft en pool i trädgården nu (typ), men nu skulle det ju snart bli kallt igen, så då skulle det inte vara lönt att blåsa upp den. Och så vidare. Han undrade lugnt om jag hade letat där han sa att den fanns (när jag skickade SMS och störde honom i prinsesse-muggeriet). Där låg den, såklart. I en LÅDA! Hur ska man kunna hitta en  röd plast-pump om man inte vet att den ligger i en låda (som INTE är röd)? Ja-ja.

I dag har vi inte heller en pool i trädgården. Men barnen har haft kul ändå!


 

                                      

I kväll jobbar han kvällsskift. Vilket innebär att jag kan "surfa" och blogga så mycket jag vill. Därav dagens rubrik: VITT!


Har uppdaterat mig på ett antal interiör-bloggar, och konstaterat- än en gång - att vitt "is da shit". Läser diverse "bloggedamers" många måsten, och inser att om jag inte målar vitt (vilket jag verkligen borde), så måste jag åtminstone PLOCKA UNDAN här! (Skulle ju kunna göra det NU, istället för att sitta här, men...) Inte så att här är så stökigt, kanske, här är bara för mycket GREJER! Det blir liksom aldrig några bra foton. Och om jag ska vara ärlig, så känns det tidvis lite kaotiskt. Har aldrig varit pedant (lååångt därifrån). Men nu börjar man kanske äntligen bli vuxen.  Det måste bli mera vitt, och färre grejer!


Vitt-idén började egentligen förra sommaren. Vi hittade ett stort bord med nio stolar på blocket. Det blev jättesnyggt i uterummet, men det hade liksom lite tråkig "fel" trädfärg. Alltså måste det målas. Det var en sådan vacker, varm sommardag! En perfekt dag för målning! Jag släpade ut några stolar, putsade lite, och hämtade målarspann och pensel.  Det skulle bli toppen! Målade några pensel-drag. Det såg inte alls ut så som jag hade tänkt mig. Men det skulle nog ändra sig när det torkade... Det gjorde det. Det blev mycket sämre! Kladdigt och ojämnt och fullt av "repor" efter penseln.   Men det skulle nog bli bättre  när jag fick målat en gång till.  Eller två gångar till?!?  

Jag målade två-tre stolar. Sen ringde jag min syster (som råkar vara utbildad målare). Hon förklarade att det troligtvis var målningen som var fel. Någon hade möjligtvis köpt en billig och totalt värdelös färg, att jag aldrig skulle kunna lyckas, oavsett hur bra jag eventuellt hade varit på att måla.

Vilket innebär att jag fortfarande har massor av möjligheter att få kladda med färg även denna sommaren! Kanske kommer det foton .


 










































 





 
 
Ingen bild

Meg

12 maj 2011 01:36

Artig lesning :) Kjenner meg igjen. Ungene trodde faktisk at jeg ikke kunne så veldig mye, for jeg overlot div.til pappa når han kom hjem: han derimot var en elendig bilfører...mamma måtte jo hele tiden si hva han skulle gjøre.Dette har det senere blitt en oppklaring på.Pappa kan kjøre bil, og mamma kan litt mer nå som hun ikke er sliten hele tiden.Dessuten har vi det akkurat likedan når det gjelder verktøy.Finner ikke noen ting. Men som du skriver, det er mye underholdning under et godt forsøk. Ang.rot:jeg har kommet fram til at jeg trives best som minimalist allekevel.Har begynt å minimere litt på pynt og stesj.Flyttet masse bøker inn i reolen i stuen og kastet papiromslagene.Så nå ser iallefall bøkene litt ryddig ut.Litt stilig egentlig, de fleste bøkene er svarte med sølvskrift på ryggen. Håper sommeren varer litt til så dere får startet badesesongen :)Klem og god natt fra minimalisten som har huset fullt.

nellymonsteragent

12 maj 2011 20:38

Ja, minimalist hadde värt tingen, - om det ikke var for at det finns så mange fine ting! Begynner nesten å önske at det skal komme noen og "smug-sortere" bort litt saker (det var dog IKKE rettet til mannen i huset!!!); sånn at når man kom hjem en dag, var det plutselig ryddig og fint (OGSÅ i smårommene der vi "trykker inn" alt mulig) og god plass over alt.

Jo det skal nok bli sommer. I dag har det värt litt truende regnskyer, men forelöpig har det ikke blitt noe mer.

Klem!

 
Ingen bild

Dagens-blondie

17 maj 2011 16:04

Haha du är då en rolig tjej och super mamma.
kram katta

nellymonsteragent

17 maj 2011 21:36

Man tackar. Erkänner dock att jag inte är så praktisk anlagd. Men man kan inte vara bäst på allt... =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nellymonsteragent - 29 mars 2012 21:44

Blir bara några snabba bilder! Tycker dom är så underbara. Dom  leker nästan varje dag nu, och det är utan tvivel höjdpunkten över alla för Nelly!                                             Visst är dom underbart söta?! ...

Av nellymonsteragent - 10 mars 2012 22:50

Den som letar, hon hittar...   Om man kanske skulle få komma ut i trädgården och leka spårhund med Prinsessan?         Vet inte vem som tyckte det var roligast, Nelly eller "Prinsessan". Den senare gömde skinkbitar runt på olika finurl...

Av nellymonsteragent - 6 december 2011 11:02

  En underbar liten dam på vilda vägar i trädgården nå'n gång i slutet av november. (Klicka på bilden, så blir den lite större.)                             ...

Av nellymonsteragent - 22 november 2011 12:03

Var en underbar promenad i "mossen" i förmiddags. Här är gått och trist nu för tiden, men det är ju ändå så underbart att komma ut i naturen! Har länge tänkt på att komma i gång med träning med långlina, men det har liksom inte riktigt blivit av. D...

Av nellymonsteragent - 5 november 2011 18:40

(Även) Vi har blivit såna som jämt och ständigt kollar på "Hemnet". Fast vi nog egentligen inte ska byta bostad. Tror jag. Allra första huset vi kollade på, när vi fortfarande bodde i lägenhet, råkade vara vårt Dröm-hus! Det var en genuin gammal ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards