Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

Klätterapan!

Av nellymonsteragent - 16 juni 2011 16:59

När jag kom hem från nattvakt i morse, möttes jag av väldens lyckligaste lilla valp! Hon satt precis innanför grinden i trädgården, och skuttade runt och pep när hon såg mig. Jag skulle bara sätta från mig väskan innan jag öppnade grinden, men hon måste nog ha trodd att jag skulle gå in utan att hälsa på henne. För rätt vad det var tog hon sats och hoppade UPP I SPALJÉN !!!


 


Hon klättrade med bakbenen, och snart hängde hon ungefär en meter upp i gallret, med huvudet och framtassarna på ena sidan och resten av hunden på andra.

Efteråt tyckte mannen att jag borde ha fotograferat. Och det kunde jag har gjort, om det inte var för att jag samtidigt skulle hålla fast henne så hon inte trillade med huvudet först ner på stenplattorna på andra sidan, eller med gumpen först ner på mina rosor.

Men om det händer igen, så...  


En ny lekfavorit är tomma PET-flaskor. Dom puttar hon på så dom rullar i väg, eller slängar upp dom i luften och sen rusar hon efter dom! Hon tycker det är lite irriterande att hon inte får ha dom i trädgården, men nu har hon blivit så stor att jag är rädd hon kanske kan tugga sönder dom.

       


I trädgården börjar både rosorna, klematisarna och kaprifolen att skjuta iväg, fast det inte syns så bra på bilden.

 



Tomatplantorna börjar bli höga, men inte alla ser så lyckliga ut. Vissa tok nog lite  stryk den helgen dom va ensamma hemma. Men kanske dom tar sig...  

Flera av rosenbönarna har börjat få knoppar. Och egentligen borde jag kanske väntat med att lägga ut ännu en bild på denna rabatten, och istället visa dom när dom blommar på riktigt. Fast jag kan ju göra både-och .

   

 
 
Ingen bild

britt

16 juni 2011 23:28

Hjelpe og trøste! Ja, jeg hadde heller ikke løpt etter fotoapperatet... Kanskje du må henge opp bleller på gjerdene, så hører du om hun klatrer :))
Nydelig i hagen da! Kjempe flotte planter. Her er det alle årstider på en gang. I dag hadde vi 22 grader, men ikke sol ? :( Ja,ja, godt var det med en sommer dag da :)
I kveld var vi på avslutning på gymnaset. Tiden flyr,tenk at vi har så voksne barn.
Gleder meg til å se mer fra hagen din.
God klem

nellymonsteragent

17 juni 2011 11:11

Hei igjen!
Her er også alle årstider. Kan ikke klage, for vi har igrunnen hatt mye fint vär, men i dag er det nesten höst. Vekslende regnbyger med ösregn, og ikke så veldig varmt. Ja-ja.
Jeg satser på at rosebuskene skal vokse opp fort. Det vokser så det knaker!!! Og da må hun jo forstå at man ikke kan klatre der. Tror mest at hun fikk litt panikk for at hun trodde at jeg bare skulle gå igjen =).

Ja, tenk så store ungene har blitt! Det er helt utrolig at du nesten har voksne barn! Syns mine vokser altfor fort også! Drömte at stefan kom hjem med Nelly i barnevogn. Det viste seg at jeg hadde misforstått alt sammen, og at hun egentlig var en baby...

Hils alle sammen, så höres vi! Klem!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nellymonsteragent - 29 mars 2012 21:44

Blir bara några snabba bilder! Tycker dom är så underbara. Dom  leker nästan varje dag nu, och det är utan tvivel höjdpunkten över alla för Nelly!                                             Visst är dom underbart söta?! ...

Av nellymonsteragent - 10 mars 2012 22:50

Den som letar, hon hittar...   Om man kanske skulle få komma ut i trädgården och leka spårhund med Prinsessan?         Vet inte vem som tyckte det var roligast, Nelly eller "Prinsessan". Den senare gömde skinkbitar runt på olika finurl...

Av nellymonsteragent - 6 december 2011 11:02

  En underbar liten dam på vilda vägar i trädgården nå'n gång i slutet av november. (Klicka på bilden, så blir den lite större.)                             ...

Av nellymonsteragent - 22 november 2011 12:03

Var en underbar promenad i "mossen" i förmiddags. Här är gått och trist nu för tiden, men det är ju ändå så underbart att komma ut i naturen! Har länge tänkt på att komma i gång med träning med långlina, men det har liksom inte riktigt blivit av. D...

Av nellymonsteragent - 5 november 2011 18:40

(Även) Vi har blivit såna som jämt och ständigt kollar på "Hemnet". Fast vi nog egentligen inte ska byta bostad. Tror jag. Allra första huset vi kollade på, när vi fortfarande bodde i lägenhet, råkade vara vårt Dröm-hus! Det var en genuin gammal ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards