Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

Flera drömmar om våren...

Av nellymonsteragent - 18 mars 2011 08:20

  Som ni ser, kan jag inte riktigt släppa vår-temat. Fast det ät nollgradigt ute och nattens hagelskur fortfarende ligger som en blöt sörja i trädgården. Men har man tillräckligt med fantasi och längtan, kan man nästan känna doften av rosorna, som ännu inte har planterats   .


Jag tillhör den lyckliga skara fruar som har en man som kan tillvärka nästan vad det skulle vara.


I år ska det vara spaljeer och "lä-väggar" i min trädgård. Mannen har snickrat och svetsat, och nu är det bara blommorna som saknas. Och våren!

  Här skall det altså bli en underbar vägg av rosor. Jag har valgt "New Dawn" eftersom det är en tålig sort som klättrar högt och blommar mycket och länge.

Så nästa sommar har vi kanske ett härligt litet "ros-hörn" i vår trädgård.   

 
 
Mia

Mia

18 mars 2011 08:55

Hej, Jag ska också ordna trädgården iår! Lät som vi hade samma idèr...
Jag har ytterligare en bloggplats som heter: Norrskensvillan här på bloggplatsen. Jag har den länkad till denna bloggen jag är inloggad på nu.: Mitt hem & trädgård.
Vi kanske kan ge varandra idèr?
Mvh Mia:)

http://mittlivsommia.bloggplatsen.se

nellymonsteragent

19 mars 2011 14:16

Absolut! Alltid trevligt att bolla idèr med någon.
Har precis börjat med "bloggandet", så det är helt nytt.
Är kanske inte så väldigt kunnig när det gäller blommor. Har dock haft trädgård i många år, och tycker det är roligt att testa olika saker.
Nu är det dags att åka till jobbet, men jag skall absolut kolla in på din blogg sen.
Och så kan vi ju hålla kontakten framöver våren... /Ingrid

 
Mia

Mia

19 mars 2011 15:08

Hej igen!
Vad trevligt! Jag länkar din till min trädgårdsblogg då! Jag skriver inte så ofta på den än så länge...men snart så! Vi har stora planer..hoppas på att det kan förverkligas!! Fast det kanske får ta lite tid...Mia:)

http://norrskensvillan.bloggplatsen.se

nellymonsteragent

21 mars 2011 20:01

Tid får vi hoppas att vi har massor av! Det är det bästa med denna tiden tidigt på våren, tycker jag. Att sommaren känns lite nära,men samtidigt känns hösten oändligt långt bort...

 
Ingen bild

Dagens-blondie

6 april 2011 16:01

Hej gumman! Oj så fin blogg och bilder det är mer än jag kan. Hihi. Du är den jag frågar om blommor och trädgård så fortsätt och tipsa.
kram Blondie

nellymonsteragent

7 april 2011 22:55

Ja visst blev den bra. Gjort det helt själv! Duktig Mig = )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nellymonsteragent - 29 mars 2012 21:44

Blir bara några snabba bilder! Tycker dom är så underbara. Dom  leker nästan varje dag nu, och det är utan tvivel höjdpunkten över alla för Nelly!                                             Visst är dom underbart söta?! ...

Av nellymonsteragent - 10 mars 2012 22:50

Den som letar, hon hittar...   Om man kanske skulle få komma ut i trädgården och leka spårhund med Prinsessan?         Vet inte vem som tyckte det var roligast, Nelly eller "Prinsessan". Den senare gömde skinkbitar runt på olika finurl...

Av nellymonsteragent - 6 december 2011 11:02

  En underbar liten dam på vilda vägar i trädgården nå'n gång i slutet av november. (Klicka på bilden, så blir den lite större.)                             ...

Av nellymonsteragent - 22 november 2011 12:03

Var en underbar promenad i "mossen" i förmiddags. Här är gått och trist nu för tiden, men det är ju ändå så underbart att komma ut i naturen! Har länge tänkt på att komma i gång med träning med långlina, men det har liksom inte riktigt blivit av. D...

Av nellymonsteragent - 5 november 2011 18:40

(Även) Vi har blivit såna som jämt och ständigt kollar på "Hemnet". Fast vi nog egentligen inte ska byta bostad. Tror jag. Allra första huset vi kollade på, när vi fortfarande bodde i lägenhet, råkade vara vårt Dröm-hus! Det var en genuin gammal ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards