Direktlänk till inlägg 1 oktober 2011

Tandläkaren

Av nellymonsteragent - 1 oktober 2011 16:25






   



 

I går var en sån tradig dag, då jag inte längre kunde skuta upp ett tandläkarbesök. Det är lite si och så med entusiasmen inför sådant, och nu för tiden år det ännu jobbigare än det brukar. Min underbara tandläkare har nämligen gått i pension!

Funderade därför på att aldrig gå till tandläkare igen. Faktisk. Men sen var det ju en tand som absolut borde lagas. Snarast. Alltså var jag vuxen och duktig, och ringde för att boka en tid. Passade på att gnälla lite extra om min hemska rädsla, så att dom verkligen skulle förstå att här gällde det att hitta en trygg, lugn, snäll och kunnig person.



Råkade få tid senare samma dag. Det var ju INTE bra. Men damen i telefonen försäkrade att tandläkaren, som av nån konstig anledning hade en ledig tid bara två timmar senare, var SÅ snäll, så.

Och det är ju möjligt. Men det var inget jag märkte.

Däremot framkom det HELT tydligt att hon hade tidsbrist. OCH att hon och tandläkarassistenten hade nån sorts liten osämja på gång. Dom pratade INTE med varann!

"Bedövning?"

"Ja, verkligen!"

Och innan jag hann säga "Aj", satt sprutan ingrävd i kinden. Få minuter senare var jag bedövad från lite under ögat och ungefär ner till nyckelbenet.

Då och då ropade tandläkaren "GÅR DET BRA!" Det var inte så mycket en fråga, men jag antog att det kanske  ändå var riktat till mig. Ungefär var annan gång mumlade jag - typ - bekräftande "Aaahhh!" Och kände mig lika välartikulerad som Kennet i "Hiphip"!


Sen var det borr och sug och all världen hemskheter. För varje gång borret flyttades från min mun tillbaks till instrumentbordet, fick jag en finfördelat vattenstråle över hela ansiktet. Sugen hang som en liten felplacerad fiskekrok sådär knappt innanför läppen, och sög alltså inte upp något alls. Tandläkarassistenten verkade mer upptagen av att demonstrera någon form av distans till fru tandläkare. Och fru tandläkare verkade inte syssla med assistent-arbete. Så sugmojängen fick hänga där den hang. "GÅR DET BRA!"

"Ah..."

Jag kunde kanske ha flyttat på den, om jag inte var så upptagen med att hålla mig fast i stolen.


Femton minuter senare var tanden åter hel (hoppas jag). Det kändes ju lite snett och konstigt när man bet ihop (och kanske ännu konstigare om man INTE bet ihop), med det berodde kanske på bedövningen.

Höger mungipa hängde kusligt slapp och död, och rörde inte en min när jag försökte smila lite till mig själv på toan innan jag gick till bilen för att köra hem.

Blöt i håret (från borret som sprutade lite över allt).  Och ett snett, otäckt leende.


Jag vet inte... Det var inte min bästa dag...


 


 
 
Annefia

Annefia

2 oktober 2011 00:05

Usch så hemskt!!! Själv råkade jag (= MINST lika tandläkarrädd) en gång ut för en tandsköterska som jag jobbat ihop (när hon en kortare period fick för sig att testa ett helt annat arbete) Hon var den typen av människa jag fick ont i magen av redan när vi jobbade ihop, jag fick inte direkt mindre ont i magen av henne när hon återgått till att jobba som tandsköterska. Hon var inte precis MINDRE nedlåtande då.

http://blogg.fialand.com

nellymonsteragent

2 oktober 2011 12:40

Sånt är verkligen inte kul! Man borde tvingas göra nåt empatitest innan man fick jobb som tandläkare/-sköterska!
Ha en fin dag!
Ingrid

 
Ingen bild

britt

2 oktober 2011 14:10

Så flott bilde av Nelly-stilig!
Fy og fy til tannlegen!Blir så lei av udugelige usympatiske bedrevitene drittsekker! Kanskje man skulle ha blitt sjornalist med egen side med samfunnskritiske innlegg! Fullt navn på ugreie leger,lærere,tannleger osv.Kanskje noen måtte tatt seg sammen da...?
Jeg går til skoletannlegen jeg og der fikk jeg bedøvelses salve på før hun satte sprøyten! :)
God klem fra meg

nellymonsteragent

2 oktober 2011 20:24

Bra att det i det minste finns bra skoletannleger nå for tiden da!
Det med å henge ut ukompetente folk var ikke dumt, nei!
Det dumme er jo bare det at det er så vanskelig å få tid, så man får nesten ta det man får. Ja-ja.
Stor klem!

 
Ingen bild

katta

2 oktober 2011 16:00

Usch fy och piii. Men stolt över dig du gick dit och den är lagad. :)kramen

nellymonsteragent

2 oktober 2011 20:22

Så var det bara en kvar, kanske. Fick ny tid i DECEMBER! Hos en annan tandläkare. Suck. Och kram till dig också!

 
Ingen bild

Britt

8 oktober 2011 23:25

Beste ønsker for en flott helg til dere og spesiellt hilsen til jubilanten :)
GRATTIS
God klem fra meg

nellymonsteragent

9 oktober 2011 16:38

Mannen takker! Vi har hatt det toppenfint! Hils du også. Klem!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nellymonsteragent - 29 mars 2012 21:44

Blir bara några snabba bilder! Tycker dom är så underbara. Dom  leker nästan varje dag nu, och det är utan tvivel höjdpunkten över alla för Nelly!                                             Visst är dom underbart söta?! ...

Av nellymonsteragent - 10 mars 2012 22:50

Den som letar, hon hittar...   Om man kanske skulle få komma ut i trädgården och leka spårhund med Prinsessan?         Vet inte vem som tyckte det var roligast, Nelly eller "Prinsessan". Den senare gömde skinkbitar runt på olika finurl...

Av nellymonsteragent - 6 december 2011 11:02

  En underbar liten dam på vilda vägar i trädgården nå'n gång i slutet av november. (Klicka på bilden, så blir den lite större.)                             ...

Av nellymonsteragent - 22 november 2011 12:03

Var en underbar promenad i "mossen" i förmiddags. Här är gått och trist nu för tiden, men det är ju ändå så underbart att komma ut i naturen! Har länge tänkt på att komma i gång med träning med långlina, men det har liksom inte riktigt blivit av. D...

Av nellymonsteragent - 5 november 2011 18:40

(Även) Vi har blivit såna som jämt och ständigt kollar på "Hemnet". Fast vi nog egentligen inte ska byta bostad. Tror jag. Allra första huset vi kollade på, när vi fortfarande bodde i lägenhet, råkade vara vårt Dröm-hus! Det var en genuin gammal ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards